-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4649 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

گاهي انسان دوست دارد فلسفه همه چيز را بداند، چه كنيم تا از اين معماهابيرون آييم؟
كنجكاوي و علاقه به كشف مجهولات، خود يك امر فطري به شمار مي آيد و بايد از آن در جهت صحيح استفاده كرد. به نظر مي رسد بهترين راه اين است كه اوّل پرسش هاي خود را دسته بندي كنيد و از همديگر جدا سازيد و هر كدام را در جايگاه خود قرار دهيد. به عنوان مثال مي توانيد اين گونه دسته بندي كنيد: 1- پرسش هاي اعتقادي. 2- پرسش هاي اخلاقي. 3- پرسش هاي مربوط به فروع دين مثل عبادت ها و... . وقتي جايگاه هر كدام را مشخص كرديد براي پاسخ آن به افراد يا منابعي رجوع كنيد كه در زمينه ي پرسش شما تعهد و تخصص لازم را دارند. البته مي توانيد پرسشهاي خود را با همين مركز در ميان گذاريد تا پاسخ مناسب برايتان ارسال گردد. ناگفته نماند، اين حالت روحي تنها براي شما پيش نيآمده است بلكه در سن جواني براي بسيار از افراد پيش مي آيد، به ويژه براي كساني كه داراي جولان فكري و حساسيت بيشتر مي باشند روحيه پرسشگري و مطالبات آنان فراوان تر است. و اين نشانه نشاط روحي و پتانسيل بالا براي رشد علمي و معنوي و ايجاد تحول و نوگرايي مي باشد. اما بايد دانست، بسياري از هجوم سؤالات و گريز افكار، از نمونه هاي «شبهه در مقابل بديهي» است. يعني مطالبي كه در طول تاريخ بزرگان وارسته به آن معتقد بودند و از جهات مختلف به اثبات رسيده است، امّا باز براي ما موجب سؤال مي شود، مانند «شك در وجود خداوند» و يا «لوزم احترام به پدر و مادر» كه بسياري از اين گونه پرسشها، پس از گذر از دوران جواني و تشكيل خانواده و تثبيت وضعيت شغلي، خود به خود رخت بر مي بندد، بنابراين از هجوم افكار گوناگون در دوران جواني نگران نباشيد و بدانيد نسيم سحر خواهد وزيد و تاريكيها به روشنايي خواهد گراييد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.